czwartek, 31 grudnia 2015

18.

Aby ułatwić sobie szycie postanowiłam kupić overlocka. Przejrzałam oferty w internecie, poczytałam trochę opinii. Chciałam kupić w Lidlu, ale niestety nie udało się. Potem na Allegro pojawiła się możliwość zakupu rzeczy na 10 rat 0%. Postanowiłam skorzystać z oferty i w ten sposób stałam się posiadaczką w miarę taniego overlocka Texi JOYLOCK 2/4 Być może za jakiś czas uskładam trochę pieniędzy i kupię lepszy model, ale na razie myślę, że ten mi wystarczy. Pierwszą rzeczą jaką przeszyłam na tej maszynie były cztery otulacze, opisywane w poprzednim poście. Overlock szyje na razie dobrze, nożyk obcinający jest ostry. Czy jest łatwy w obsłudze to dopiero się pewnie okaże. Jedyny minus to skąpa instrukcja, nie do końca przetłumaczona na j. polski.


Jeszcze jedna rzecz, pewnie dla niektórych ważna: nie ma wolnego ramienia. Myślę jednak, że bez tego da się żyć ;) Można dokupić kilka różnych stopek, które na pewno urozmaicą szycie.

5 komentarzy:

  1. Witam!!! jest Pani nadal zadowolona z zakupu ? bo ja sama zastanawiam się nad zakupem tego owerloka a tak mało na jego temat opini ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) Przepraszam, że dopiero teraz Pani odpisuję. Czy jestem zadowolona z zakupu? Hmmm to zależy jak na to spojrzeć. Jeśli wziąć pod uwagę cenę, to chyba warto było kupić tego owerloka. Ale zależy czego Pani oczekuje od maszyny. Gdybym miała gotówkę na droższy model to na pewno kupiłabym coś lepszego. W tym brakuje mi wąskiego ściegu mereżkowego. W droższych owerlokach ścieg ten ma np. 2 mm szerokości, a w tym moim owerloku mereżka ma 3,8 mm, jest więc dosyć szeroka. W dodatku w tym owerloku nie ma suwaczka, który ułatwia przechodzenie na mereżkę. Texi Joylock nie ma też wolnego ramienia, co często się przydaje. No i niestety bardzo głośno chodzi, co trochę mi przeszkadza kiedy szyję w nocy. Ale tak jak pisałam na początku, za tą cenę chyba nie można oczekiwać tego co posiadają droższe modele :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. czy Pani overlock tez tak głośno chodzi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety tak, szyje bardzo głośno co niestety bardzo mi przeszkadza, bo najczęściej mam czas żeby szyć późnym wieczorem i w nocy.

      Usuń
    2. Dzień Dobry, ja też zakupiłam ten Joylock i od dwóch dni siedzę i się głowię jak zrobić ścieg mereżkowy. Do maszyny była dołączona tkanina na której jest ścieg cieniutki mereżkowy, a ja nie mogę takiego uzyskać. Chciałabym Panią bardzo prosić o pomoc, by mi Pani podpowiedziała jak ustawić maszynę na taki ścieg lub pokazała jak w praktyce wygląda ten ścieg mereżkowy robiony tą maszyną. Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź. Serdecznie Pozdrawiam

      Usuń