czwartek, 24 sierpnia 2017

74.

Sierpie艅 powoli dobiega ko艅ca, niestety i tym samym m贸j urlop 馃槒 Powoli trzeba b臋dzie znowu si臋 przestawi膰 na wczesne wstawanie. Pewnie znowu b臋dzie mniej czasu na szycie. Mam jednak nadziej臋, 偶e jako艣 tak sobie to wszystko zorganizuj臋, 偶e b臋d臋 mog艂a cz臋艣ciej zasiada膰 do maszyny. Chcia艂abym te偶 troszk臋 poprojektowa膰.
Tymczasem m贸j urlop jeszcze chwil臋 trwa i mog臋 si臋 cieszy膰 wolnym czasem 馃榾 Tym samym mam zamiar jeszcze co艣 uszy膰.
Ostatnio uszy艂am trzy kolejne bluzki.
Pierwsz膮 szy艂am wed艂ug wykroju z Burdy nr 9/2011, model 108 [podobnie jak bluzka z postu 71]. W艂a艣ciwie to wykr贸j ten by艂 tylko podstaw膮, bo troch臋 go zmodyfikowa艂am. Pog艂臋bi艂am dekolt, skr贸ci艂am d艂ugo艣膰 r臋kaw贸w, kt贸re zako艅czy艂am 艣ci膮gaczami, podobnie jak d贸艂 bluzki.
Szy艂am j膮 z materia艂u, kt贸ry otrzyma艂am w prezencie urodzinowym od mojej siostry 1,5 roku temu. Mia艂o go by膰 ca艂y metr, jednak po roz艂o偶eniu i zmierzeniu go, ku mojemu zaskoczeniu okaza艂o si臋, 偶e jest tylko 92 cm. My艣l臋, 偶e to spora r贸偶nica. Materia艂 by艂 zakupiony w dres贸wka.pl. W 偶yciu by mi nie przysz艂o, 偶e mo偶e go by膰 mniej ni偶 powinno. Na reklamacj臋 jest ju偶 niestety za p贸藕no. Ale mam nauczk臋 na przysz艂o艣膰, aby mierzy膰 ka偶dy otrzymany kawa艂ek materia艂u zakupiony w sklepie internetowym. Z tego powodu, 偶e materia艂u by艂o mniej ni偶 my艣la艂am, mia艂am problem z dopasowaniem wykroju. Ostatecznie podj臋艂am decyzj臋, 偶e ty艂 b臋dzie przeci臋ty na 艣rodku plec贸w.



Po zeszyciu ramion i bok贸w bluzki, zapasy materia艂u obci臋艂am no偶yczkami w z膮bki. Nie chcia艂am tych zapas贸w obrzuca膰 owerlokiem, a w ten spos贸b zako艅czone s膮 艂adniejsze i r贸wnie偶 si臋 nie strz臋pi膮.


Potem przyszy艂am 艣ci膮gacze do r臋kaw贸w i do艂u bluzki.




Na ko艅cu przyszy艂am plisk臋 do delkoltu.




I mia艂am sporo szcz臋艣cia, bo nitka w b臋benku sko艅czy艂a si臋 zaraz po tym jak sko艅czy艂am przyszywa膰 plisk臋 馃榿




W tyle wida膰, 偶e wz贸r si臋 rozbiega, ale niestety tak musia艂am zrobi膰, aby uda艂o mi si臋 uszy膰 t膮 bluzk臋.

Mimo tego ty艂u bluzka mi si臋 podoba :)

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz